H. Laurentius Parochie, Bemelen

Vastenactie Bisdom Roermond :

wij de katholieke basisschool Bresillac in Babaso - Ghana willen helpen.

Deze school heeft 537 leerlingen. Het heeft een kleuterschool, lager basisonderwijs, hoger basisonderwijs en een Junior High School. Momenteel is bij deze school een tijdelijk urinoir; verdere toiletvoorzieningen zijn er niet. Dit voldoet niet aan de hygiënisch-sanitaire behoeften van zowel leerlingen als leraren. De leerlingen verlaten daarom tijdens de schooluren het schoolterrein om naar een openbaar toilet in de stad te gaan. Daardoor missen ze veel lestijd.

Daarom is er grote behoefte aan adequate sanitaire voorzieningen. Deze zullen sterk bijdragen aan het algemene welzijn van de leraren en de leerlingen.

Met deze Vastenactie willen we hen daarbij graag ondersteunen. Het plan is om een unit te bouwen van acht toiletten met bijbehorende voorzieningen voor een bedrag van € 11.000,-

Voor meer informatie: kijk op onze parochiewebsite:
www.laurentiusparochie.nl -> Nieuws -> Vastenactie 2024

Donaties